Typ: mikrośmigłowiec elektryczny - 4 kanały
Tarcza sterująca: 2 serwa (E-Sky EK2-0508DS)
Rozpiętość wirnika: 350 mm
Długość: 410 mm
Waga do lotu: 233 g
Napęd: 2 silniki szczotkowe klasy "180", LiPo 2s1p 800mAh
Łopaty: Extreme Production 160 mm
Żyroskop: fabryczny E-Sky, z modułu 4in1
Serwo ogonowe: n/d
Właściciel: Piotr Dutkiewicz (model sprzedany)

E-Sky Lama V4 to bardzo ciekawy model z pogranicza zabawek i techniki modelarskiej. Z jednej strony bardzo prosty w pilotażu (jak na śmigłowiec) i zaprojektowany w taki sposób, aby wychodził obronną ręką z pomniejszych kraks, z drugiej strony posiada wyposażenie klasy modelarskiej - odbiornik 35MHz, typowe silniczki szczotkowe "180", cyfrowe serwomechanizmy 9g z typowymi wtyczkami, akumulator LiPo 7,4V oraz co bardzo istotne - pełne, 4-kanałowe sterowanie (pochylenie przód-tył, przechylenie lewo-prawo, regulacja ciągu oraz obrót). Wspomniane wyposażenie uzupełnia moduł 4in1, w skład którego wchodzą: odbiornik, 2 regulatory do silników szczotkowych oraz żyroskop. Ten ostatni nie jest może najwyżej klasy, ale i tak nieźle spełnia swoje zadanie "pilnując" ogona modelu. Lama jest śmigłowcem o dwóch przeciwbieżnych wirnikach głównych - różnica ich prędkości pozwala na obrót śmigłowca w okół własnej osi. Śmigłowiec sprzedawany jest w formie RTF, w skład zestawu wchodzi wszystko co potrzebne do lotów - tj. wyposażony model, pakiet zasilający, nadajnik oraz prosta ładowarka z balancerem. Bez dodatkowego tuningu (na rynku dostępnych jest dużo części zamiennych oraz tuningowych) Lama nadaje się raczej tylko do lotów w pomieszczeniach, ograniczenie stanowi krótki wał główny i co za tym idzie niewielka odległość pomiędzy płaszczyznami wirników - taka konstrukcja modelu znacząco obniża możliwość wykonywania szybkich lotów postępowych. Jako drugi i chyba ostatni dość istotny mankament trzeba zwrócić uwagę na fakt, że wraz z rozładowywaniem się akumulatora trzeba nieco korygować trymerem "trzymanie" ogona.

Reasumując - Lama V4 to świetny helikopter "na początek": łatwy w pilotażu, odporny na kraksy, stosunkowo tani, o dużej dostępności części zamiennych i tuningowych. Początkującym pozwala zapoznać się z podstawowymi zasadami oraz wyćwiczyć odruchy, natomiast bardziej zaawansowanym może np. umilić długie zimowe wieczory. Polecam!


Mały pokaz możliwości Lamy (19.04.2009)

 

 

Mikrośmigłowiec w pełnej krasie - przód fot.P.Dutkiewicz
Mikrośmigłowiec w pełnej krasie - tył fot.P.Dutkiewicz
Waga łącznie z pakietem fot.P.Dutkiewicz
Loty w pomieszczeniu - przed startem fot.T.Dutkiewicz
Loty w pomieszczeniu - oko w oko z Panią Fotogtaf fot.T.Dutkiewicz
Loty w pomieszczeniu - w tle malowniczy krajobraz... salonu! fot.T.Dutkiewicz
Pierwszy raz na lotnisku fot.B.Wrzosek
Zawis pod nosem pilota fot.B.Wrzosek
Jak się Wam podoba chińska technologia na tle polskiej motoryzacji? :o) fot.B.Wrzosek
Teren lotniska, wstęp wzbroniony! fot.B.Wrzosek
Mały udaje dużego... fot.B.Wrzosek
Niebo jeszcze szare, ale słoneczko już świeci! fot.B.Wrzosek

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.