Prawidłowe wyważenie łopat oraz całego wirnika ogonowego jest sprawą absolutnie podstawową a zarazem nieskomplikowaną. Zaniedbanie wyważenia łopat utrudni lub uniemożliwi późniejsze ich wytorowanie. Niewyważone łopaty i wirnik mogą też wywołać pojawienie się wibracji powodujących problemy z ustawieniem żyroskopu.
Typowe zamocowanie serwa w modelu to pozycja „stojąca” - przykręcamy je na poziomo zamontowanych półkach. Sprawa komplikuje się, kiedy potrzebujemy zamocować je na „leżąco” w ograniczonej przestrzeni zarówno jeśli chodzi o wysokość jak i szerokość - np. nisko wewnątrz kadłuba lub w płacie w jego grubości (np. do napędu lotek). W artykule przedstawiamy prosty i pewny sposób, zapewniający łatwy montaż i demontaż serwa.
Niniejszy artykuł jest pierwszym z cyklu, w którym postaram się przedstawić foto-relację z budowy śmigłowca CopterX 450SE V2 wzbogaconą o własne komentarze i przemyślenia jakie nasunęły mi się w czasie składania, wyposażania oraz regulacji modelu.
W tym roku październik zaskoczył wszystkich długo utrzymującą się dobrą pogodą. To pozwoliło na oblot kolejnej (trzeciej) wersji mojego wiatrakowca, choć wcześniej zakładałem, że dalsze testy odbędą się dopiero z początkiem następnej wiosny.