Typ: | mikrośmigłowiec elektryczny - 4 kanały |
Tarcza sterująca: | 2 serwa (E-Sky EK2-0508DS) |
Rozpiętość wirnika: | 350 mm |
Długość: | 410 mm |
Waga do lotu: | 233 g |
Napęd: | 2 silniki szczotkowe klasy "180", LiPo 2s1p 800mAh |
Łopaty: | Extreme Production 160 mm |
Żyroskop: | fabryczny E-Sky, z modułu 4in1 |
Serwo ogonowe: | n/d |
Właściciel: | P |
E-Sky Lama V4 to bardzo ciekawy model z pogranicza zabawek i techniki modelarskiej. Z jednej strony bardzo prosty w pilotażu (jak na śmigłowiec) i zaprojektowany w taki sposób, aby wychodził obronną ręką z pomniejszych kraks, z drugiej strony posiada wyposażenie klasy modelarskiej - odbiornik 35MHz, typowe silniczki szczotkowe "180", cyfrowe serwomechanizmy 9g z typowymi wtyczkami, akumulator LiPo 7,4V oraz co bardzo istotne - pełne, 4-kanałowe sterowanie (pochylenie przód-tył, przechylenie lewo-prawo, regulacja ciągu oraz obrót). Wspomniane wyposażenie uzupełnia moduł 4in1, w skład którego wchodzą: odbiornik, 2 regulatory do silników szczotkowych oraz żyroskop. Ten ostatni nie jest może najwyżej klasy, ale i tak nieźle spełnia swoje zadanie "pilnując" ogona modelu. Lama jest śmigłowcem o dwóch przeciwbieżnych wirnikach głównych - różnica ich prędkości pozwala na obrót śmigłowca w okół własnej osi. Śmigłowiec sprzedawany jest w formie RTF, w skład zestawu wchodzi wszystko co potrzebne do lotów - tj. wyposażony model, pakiet zasilający, nadajnik oraz prosta ładowarka z balancerem. Bez dodatkowego tuningu (na rynku dostępnych jest dużo części zamiennych oraz tuningowych) Lama nadaje się raczej tylko do lotów w pomieszczeniach, ograniczenie stanowi krótki wał główny i co za tym idzie niewielka odległość pomiędzy płaszczyznami wirników - taka konstrukcja modelu znacząco obniża możliwość wykonywania szybkich lotów postępowych. Jako drugi i chyba ostatni dość istotny mankament trzeba zwrócić uwagę na fakt, że wraz z rozładowywaniem się akumulatora trzeba nieco korygować trymerem "trzymanie" ogona.
Reasumując - Lama V4 to świetny helikopter "na początek": łatwy w pilotażu, odporny na kraksy, stosunkowo tani, o dużej dostępności części zamiennych i tuningowych. Początkującym pozwala zapoznać się z podstawowymi zasadami oraz wyćwiczyć odruchy, natomiast bardziej zaawansowanym może np. umilić długie zimowe wieczory. Polecam!
Tematy pokrewne
Mały pokaz możliwości Lamy (19.04.2009)