Typ: | akrobat 3D |
Budowa/materiał: | konstrukcyjna, balsa i sklejka, podwozie i bagnet aluminiowe |
Rozpiętość: | 1,24m |
Długość: | 1,16m |
Powierzchnia skrzydła: | 30dm2 |
Waga do lotu: | 1300g (w/g producenta 1050-1200g + pakiet) |
Obciążenie płata: | 43g/dm2 |
Silnik / regulator: | Dualsky XM3542EA-6 (790kV, 548W, 140g) / Turnigy AE-45A |
Zasilanie awioniki: | Dualsky VR-3 Switching BEC |
Pakiet / czas lotu: | 3s LiPo 2200mAh 45/90C / ok. 6 minut |
Śmigło: | APC-E 14x7 |
CiÄ…g statyczny: | 2495g @44A (wyliczone z eCalc) |
Serwa: | 4x Hitec HS-65MG |
Profil: | symetryczny |
Właściciel: | Piotr Dutkiewicz (model sprzedany) |
ARF-MFG Yak-54 30E to typowy chiński ARF klasycznej konstrukcji. Model odkupiłem już złożony (lecz nie oblatany) od Daniela taty. Przed oblotem dokonałem kilku niezbędnych w/g mnie modyfikacji, jak wzmocnienie podwozia i punktu łączenia kieszeni bagnetu z resztą konstrukcji, a po oblocie poprawiłem też zbyt wiotki SW. Opisywany Yaczek jest na pierwszy rzut oka bardzo delikatny (kadłub w dużej mierze wykonany z podłużnic balsowych), ale jak miałem się okazję przekonać, przynajmniej po zastosowanych poprawkach, zaskakująco mocny.
W locie model zachowywał się bardzo poprawnie (piszę w czasie przeszłym, ponieważ Yaka sprzedałem) - z wyjątkiem wypadania z ciasnych pętli. Zawis czy loty nożowe były całkiem przyjemne, jak też ogólne wrażenie "podążania za drążkiem". W harrierze natomiast miał często spotykaną tendencję do bujania na boki (tzw. wingrock).
Yak 30E był moim pierwszym modelem balsowym, którym odważyłem się próbować czegoś więcej niż tylko latania "w kółko". Model na pewno dał mi trochę pewności siebie - myślę, że zarówno dzięki swoim przyzwoitym właściwościom lotnym jak i dzięki faktowi, że kupiłem go dość tanio i dzięki temu psychicznie jako tako dałem radę po raz pierwszy popróbować akrobacji 3D modelem balsowym.
Tematy pokrewne
Oblot (18.01.2015)
Sierpniowe loty (21.08.2015)