Typ: EDF Jet
Budowa/materiał: pianka EPO
Rozpiętość: 1,30m
Długość: 1,53m
Powierzchnia skrzydła: ? dm2
Waga do lotu: 4200g (w/g producenta 3200g)
Obciążenie płata: ? g/dm2
Turbina: Taiwan Tornado EDF90 12 Å‚opat
Silnik / regulator: Typhoon HET-700-68-1125 (1125kV, 3000W, 330g) / Yep 80A HV
Zasilanie awioniki: Polaris UBEC MAX 12A + 2s Lipo 1000mAh
Pakiet / czas lotu: 12s LiPo 4000mAh 45/90C / ok. 6 minut
CiÄ…g statyczny: ok. 5,5kg @108A
Serwa: 5x Hitec HS-85MG
Profil: symetryczny
Właściciel: Piotr Dutkiewicz

Cobra to model "sportowego" (ang. sport jet) odrzutowca EDF uznanej firmy Taft Hobby. Modele tego producenta dobrze latają i jak na EPO mają stosunkowo duże rozmiary. Nie inaczej jest z Cobrą - rozpiętość 1,3m i długość 1,5m - to sporo jak na model EDF. Samolot jest zaprojektowany pod napęd EDF 90mm i zasilanie 8s. Fabrycznie model ma składane podwozie i klapy.

Mój egzemplarz zakupiłem jako używany od modelarza bardzo doświadczonego w dziedzinie napędów EDF. Wyposażony jest w świetną (niestety już nieprodukowaną), metalową turbinę Taiwan Tornado z 12 łopatami. W połączeniu z mocnym silnikiem Typhoon HET i pakietami 12s daje to modelowi dużą moc (szczytowo ponad 5kW), dużą szybkość lotu (w/g poprzedniego właściciela ok.300km/h, ja latałem na razie maksymalnie lekko poniżej 200km/h) i bardzo fajny dźwięk.

Co ciekawe przy tak dużej chwilowej mocy, zarówno silnik (maksymalne chwilowe obciążenie 3kW) jak i regulator (tylko 80A) całkiem dobrze się sprawdzają.

Mój setup niestety waży swoje - producent podaje wagę do lotu ok.3,2kg. Moja Cobra waży 4.2kg ale i tak lata bardzo dobrze. Problemem są jedynie starty, co widać na poniższym filmie.


fot.M.Chrzanowski
fot.M.Chrzanowski
fot.M.Chrzanowski
fot.M.Chrzanowski
fot.M.Chrzanowski
fot.M.Chrzanowski
fot.M.Chrzanowski
fot.M.Chrzanowski
fot.M.Chrzanowski

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.