Typ: | EDF Jet |
Budowa/materiał: | pianka EPO |
Rozpiętość: | 1,30m |
Długość: | 1,53m |
Powierzchnia skrzydła: | ? dm2 |
Waga do lotu: | 4200g (w/g producenta 3200g) |
Obciążenie płata: | ? g/dm2 |
Turbina: | Taiwan Tornado EDF90 12 Å‚opat |
Silnik / regulator: | Typhoon HET-700-68-1125 (1125kV, 3000W, 330g) / Yep 80A HV |
Zasilanie awioniki: | Polaris UBEC MAX 12A + 2s Lipo 1000mAh |
Pakiet / czas lotu: | 12s LiPo 4000mAh 45/90C / ok. 6 minut |
CiÄ…g statyczny: | ok. 5,5kg @108A |
Serwa: | 5x Hitec HS-85MG |
Profil: | symetryczny |
Właściciel: | Piotr Dutkiewicz |
Cobra to model "sportowego" (ang. sport jet) odrzutowca EDF uznanej firmy Taft Hobby. Modele tego producenta dobrze latają i jak na EPO mają stosunkowo duże rozmiary. Nie inaczej jest z Cobrą - rozpiętość 1,3m i długość 1,5m - to sporo jak na model EDF. Samolot jest zaprojektowany pod napęd EDF 90mm i zasilanie 8s. Fabrycznie model ma składane podwozie i klapy.
Mój egzemplarz zakupiłem jako używany od modelarza bardzo doświadczonego w dziedzinie napędów EDF. Wyposażony jest w świetną (niestety już nieprodukowaną), metalową turbinę Taiwan Tornado z 12 łopatami. W połączeniu z mocnym silnikiem Typhoon HET i pakietami 12s daje to modelowi dużą moc (szczytowo ponad 5kW), dużą szybkość lotu (w/g poprzedniego właściciela ok.300km/h, ja latałem na razie maksymalnie lekko poniżej 200km/h) i bardzo fajny dźwięk.
Co ciekawe przy tak dużej chwilowej mocy, zarówno silnik (maksymalne chwilowe obciążenie 3kW) jak i regulator (tylko 80A) całkiem dobrze się sprawdzają.
Mój setup niestety waży swoje - producent podaje wagę do lotu ok.3,2kg. Moja Cobra waży 4.2kg ale i tak lata bardzo dobrze. Problemem są jedynie starty, co widać na poniższym filmie.
Tematy pokrewne